Hoe stel ik een automatisch antwoord in?

Wanneer je bijvoorbeeld op vakantie bent, is het belangrijk dat je contactpersonen hiervan op de hoogte worden gebracht. Dat kan gemakkelijk met een automatisch antwoord. De afzender krijgt dan automatisch een vooraf ingesteld bericht wanneer deze persoon een mail stuurt naar je e-mail adres.

Stappenplan

Stap 1: Log in op cPanel.

Stap 2: Klik onder de categorie E-mail op Automatische beantwoorders.

Stap 3: Klik op Automatische beantwoorder toevoegen. Je ziet de volgende velden:

  • Tekenset. Laat deze staan op UTF-8.
  • Interval. Voer hier 0 in, aangezien het automatische antwoord dan direct wordt verstuurd.
  • E-mail. Voer het e-mailadres in waar het automatische antwoord van verstuurd wordt.
  • Domein. Selecteer hier de domeinnaam in waar het automatische antwoord van verstuurd wordt.
  • Van. Voer hier de naam in die de ontvanger te zien krijgt, bijvoorbeeld je eigen naam of je bedrijfsnaam.
  • Onderwerp. Voer hier het onderwerp van de e-mail in, bijvoorbeeld Wij zijn op vakantie.
  • Dit bericht bevat HTML. Zet hier een vinkje voor wanneer je een bericht met HTML wilt versturen. Als je niet weet hoe dit werkt, zet je er geen vinkje voor.
  • Hoofdtekst. Voer hier de inhoud van het bericht in.

Stap 4: Selecteer een datum als je wilt dat het automatische antwoord op een bepaalde datum automatisch start en stopt. Als je wilt dat het direct start en niet automatisch eindigt hoef je niets te veranderen.

Stap 5: Klik op Aanmaken om het automatische antwoord aan te maken.